به گزارش خودروکار،آرنو دوبوف، یکی از مدیران اتحاد رنو-نیسان اعلام کرد هیروتو سایکاوا، مدیر امور رقابت ۶۲ ساله نیسان موتور برای شناسایی محلهایی که میتسوبیشی میتواند با صرفه جویی هزینه در آنها بهرهوری را افزایش دهد یک تیم را هدایت میکند.
وی از طریق یک کنفرانس ویدیویی گفت:میتسوبیشی هم به شریک فرانسوی-ژاپنی خود کمک خواهد کرد به هدف صرفه جویی ۵.۵ میلیارد یورویی (۶.۱ میلیارد دلاری) تا سال ۲۰۱۸ نائل شود.
جوزف پیتر، مدیر مالی نیسان ماه گذشته اظهار کرده بود نیسان که قصد دارد حدود ۲.۲ میلیارد دلار برای ۳۴ درصد سهم در میتسوبیشی موتورز هزینه کند، انتظار دارد پلتفرمهای مشترک و خریدهای مشترک به صرفه جویی معادل ۲۰ درصد از سرمایه گذاری این شرکت منجر شود. این دو شرکت مشخص کردهاند که خدمات مالی، مدلهای وانت عرضه شده برای بازار آسیای جنوب شرقی و خودروهای دو گانه سوز و برقی از جمله بخشهایی هستند که در آن میتوانند یکدیگر را کامل کنند.
بر اساس گزارش بلومبرگ، ۱۵ سال پس از اینکه رنو بزرگترین سهامدار نیسان شد، این دو شرکت در سال ۲۰۱۴ در بخشهای مهندسی، تولید، خرید و منابع انسانی فعالیتهایشان را مشترک کردند و قصد دارند ۷۰ درصد از خودروهایشان را تا سال ۲۰۲۰ در پلتفرمهای مشترک تولید کنند.
این دو شرکت که تحت مدیریت کارلوس گون قرار دارند در فرانسه، کره جنوبی، هند و روسیه پروژههای تولید مشترک دارند.
رنو و نیسان با همکاری مشترک در بخشهای مختلف موفق شدند طی سال گذشته ۴.۳ میلیارد یورو صرفه جویی در هزینهها داشته باشند.
تحلیلگران معتقدند نیسان و میتسوبیشی برای هماهنگ کردن تسهیلات تولیدشان راه طولانی در پیش دارند. میتسوبیشی همچنان سه کارخانه در ژاپن اداره میکند در حالی که نیسان برای پر کردن ظرفیتش به دلیل صعود ارزش ین پس از رأی انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا، به سختی تلاش میکند.
این دو خودروساز تولید و فروش خودروهای مینی را ماه جاری پس از اینکه اقتصاد سوخت مدلهای مورد بحث اصلاح شدند، آغاز کردند.
اوسامو ماسوکو، رییس هیئت مدیره میتسوبیشی موتورز اظهار کرده است انتظار دارد فروش این شرکت در پی رسوایی دستکاری در اقتصاد سوخت ضربه ببیند. افشای این رسوایی سقوط حدود ۴۰ درصدی ارزش سهام میتسوبیشی را به دنبال داشت./انتهای پیام
میزان